Brainfood – jedzenie na dobry umysł


Na dworze coraz cieplej, ciężko siedzieć w biurze i koncertować się przy tak upalnych temperaturach. Odpowiednie jedzenie może dodać energii naszym szarym komórkom.
Nasz mózg zużywa jedną piątą naszego dziennego zapotrzebowania energii. Mózg, inaczej niż tkanka tłuszczowa i mięśnie, nie może magazynować energii. Dlatego praca naszego umysłu zależy od substancji odżywczych, które mu dostarczamy. Sprawdź co jeść, żeby łatwiej się skoncentrować i myśleć.

1. Banany
Banany zawierają dużo magnezu i świetnie nadają się na przekąskę. Fruktoza zawarta w owocu jest lekko strawna i da Ci zastrzyk energii. Idealne, żeby zjeść przed ważnym spotkaniem, egzaminem lub po prostu na śniadanie. Potas zawarty w bananie pomoże zapobiec zmęczeniu i spadkowi energii!

2. Pomidory
Pomidory są pełne przeciwutleniaczy, które są ważne dla organizmu. Jest w nich dużo substancji roślinnej likopen, która wzmacnia reakcje i naszą koncentracje.

3. Borówki
Borówki stymulują przepływ informacji pomiędzy neuronami w mózgu, co wpływa pozytywnie na nasz czas reakcji i myślenie.

4. Awokado
Awokado warto wkroić do sałatki  lub zrobić z niego pyszne guacamole – ten owoc to prawdziwa bomba witamin. Zwłaszcza witaminy B, zwłaszcza B1 i B6, które podkręcają metabolizm mózgu – przez co łatwiej nam myśleć. Lecytyna pozwoli nam się lepiej skupić.

5. Jajka
Jeśli masz ciężki dzień przed sobą wybierz jajka na śniadanie. Jest w nich między innymi neuroprzekaźnik pamięci, acetylocholina, a jest ona ważna dla transmisji sygnałów i polepsza zdolność pamięci.

6. Omega 3 – kwasy tłuszczowe
Tłuszcze to zaraz po węglowodanach najwięksi dostawcy energii dla mózgu. Zwłaszcza omega 3-kwasy tłuszczowa są ważne dla zrównoważonej aktywności mózgu i mocnych nerwów. Omega 3-kwasy tłuszczowe są zawarte w tłustych rybach jak łosoś, śledź i w sardynkach. Siemię lniane i olej z orzecha włoskiego również są pełne tych zdrowych tłuszczów. Z różnych badań wynika, że omega 3-kwasy tłuszczowe bardzo korzystnie wpływają na pamieć i zmniejszają ryzyko zachorowania na Alzheimera.

7. Woda
Przede wszystkim w ciepłe letnie dni trzeba pic dużo wody – najlepiej aż 2 litry! Dostarczony płyn jest potrzebny do transportu tlenu we krwi i zapewnia, że głowa i ciało dostają dostatecznie dużo tlenu – krążenie krwi jest odpowiednie. A to jest podstawa dla umysłu!

Napisane przez
More from Ola

Drink gwiazd – zielony smoothie

Całe Hollywood oszalało na punkcie green smoothies. Miranda Kerr, Drew Berrymore i...
Czytaj Więcej

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *