Brainfood – jedzenie na dobry umysł


Na dworze coraz cieplej, ciężko siedzieć w biurze i koncertować się przy tak upalnych temperaturach. Odpowiednie jedzenie może dodać energii naszym szarym komórkom.
Nasz mózg zużywa jedną piątą naszego dziennego zapotrzebowania energii. Mózg, inaczej niż tkanka tłuszczowa i mięśnie, nie może magazynować energii. Dlatego praca naszego umysłu zależy od substancji odżywczych, które mu dostarczamy. Sprawdź co jeść, żeby łatwiej się skoncentrować i myśleć.

1. Banany
Banany zawierają dużo magnezu i świetnie nadają się na przekąskę. Fruktoza zawarta w owocu jest lekko strawna i da Ci zastrzyk energii. Idealne, żeby zjeść przed ważnym spotkaniem, egzaminem lub po prostu na śniadanie. Potas zawarty w bananie pomoże zapobiec zmęczeniu i spadkowi energii!

2. Pomidory
Pomidory są pełne przeciwutleniaczy, które są ważne dla organizmu. Jest w nich dużo substancji roślinnej likopen, która wzmacnia reakcje i naszą koncentracje.

3. Borówki
Borówki stymulują przepływ informacji pomiędzy neuronami w mózgu, co wpływa pozytywnie na nasz czas reakcji i myślenie.

4. Awokado
Awokado warto wkroić do sałatki  lub zrobić z niego pyszne guacamole – ten owoc to prawdziwa bomba witamin. Zwłaszcza witaminy B, zwłaszcza B1 i B6, które podkręcają metabolizm mózgu – przez co łatwiej nam myśleć. Lecytyna pozwoli nam się lepiej skupić.

5. Jajka
Jeśli masz ciężki dzień przed sobą wybierz jajka na śniadanie. Jest w nich między innymi neuroprzekaźnik pamięci, acetylocholina, a jest ona ważna dla transmisji sygnałów i polepsza zdolność pamięci.

6. Omega 3 – kwasy tłuszczowe
Tłuszcze to zaraz po węglowodanach najwięksi dostawcy energii dla mózgu. Zwłaszcza omega 3-kwasy tłuszczowa są ważne dla zrównoważonej aktywności mózgu i mocnych nerwów. Omega 3-kwasy tłuszczowe są zawarte w tłustych rybach jak łosoś, śledź i w sardynkach. Siemię lniane i olej z orzecha włoskiego również są pełne tych zdrowych tłuszczów. Z różnych badań wynika, że omega 3-kwasy tłuszczowe bardzo korzystnie wpływają na pamieć i zmniejszają ryzyko zachorowania na Alzheimera.

7. Woda
Przede wszystkim w ciepłe letnie dni trzeba pic dużo wody – najlepiej aż 2 litry! Dostarczony płyn jest potrzebny do transportu tlenu we krwi i zapewnia, że głowa i ciało dostają dostatecznie dużo tlenu – krążenie krwi jest odpowiednie. A to jest podstawa dla umysłu!

Napisane przez
More from Ola

5 miejsc na lunch w Warszawie

Szukasz dobrego miejsca na lunch w Warszawie i masz dosyć fast foodów?...
Czytaj Więcej

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *