10 przekąsek poniżej 100 kalorii


Czas najwyższy pozbyć się zimowych kilogramów i przygotować ciało na wiosnę. Kto tego nie zna – próbujemy trzymać się diety, a między posiłkami po kryjomu podjadamy. Przeciesz taki mały batonik nie zaszkodzi. Niestety szkodzi i nie sprzyja sylwetce rodem z Victoria Secret. Poznaj 10 przekąsek poniżej 100 kalorii, które pomogą ci w odchudzaniu.

1. Ananas
Świeży ananas to świetna przekąska na słodko. 100 g zawiera tylko 55 kalorii. Poza tym dostarcza nam dużo witaminy C, B6, magnezu oraz miedzi. Super pomaga też w odchudzaniu, bo odwadnia nasz organizm.

2. Gorzka Czekolada
Nie trzeba całkiem rezygnować z czekolady. Wybierz tą, która zawiera minimum 70% kakao. Dodatkowo ma w sobie magnez, żelazo, potas i wiele innych antyoksydantów i witamin.

3. Jogurt naturalny
150g naturalnego jogurtu z 1,5% tłuszczu ma tylko 75 kalorii. Do tego jest świetnym źródłem białka, który pobudza trawienie i wapnia, które przyspiesza rozkład związków tłuszczowych. Jeżeli nie lubisz jogurtu sięgnij po kefir – działa podobnie.

4. Kiwi
Jedno kiwi zawiera tylko 31 kalorii – jak nie chcesz przekroczyć 100 kcal możesz ich zjeść nawet 3. Kiwi ma bardzo dużo witamin – C, E, B i dużo cynku. Super się nadaje do diety bo hamuje nasz apetyt.

5. Migdały
10 sztuk to 100 kalorii. Te orzechy to prawdziwe cudo pozytywnych właściwości. Zawierają białko oraz wapno. Słyną z dużej dawki witaminy E i B. Do tego mają w sobie cynk, magnez oraz kwasy foliowe.

6. Jabłko
Średnie jabłko ma około 67 kalorii. Nie jest tylko niskokaloryczne, ale też zdrowe. Jak głosi angielskie powiedzenie “An apple a day keeps the doctor away”. Największe wartości w jabłku chowają się w pestkach i skórze. Nie trzeba jeść pestek, ale nie obieraj jabłka z skóry. Własnie w niej są pektyny, które oczyszczają nasz organizm od toksyn.

7. Ogórki kiszone
Kto lubi kwaśne ma szczęście, możesz spożyć aż 16 ogórków żeby pochłonąć 100 kalorii (jeden ogórek to tylko 6 kcal). Do tego są idealnym źródłem bakterii probiotycznych, które wspomagają układ pokarmowy i mają dużo witaminy C. Co ciekawe, kiszone ogórki są bardziej łatwo strawne niż te świeże. Jeżeli nie lubisz ogórków dobrą i tak samo nisko kaloryczną alternatywą jest kapusta kiszona.

8. Serek wiejski
100 gram serka wiejskiego to 97 dobrych kalorii. Jest świetnym źródłem białka, które przyspiesza metabolizm i syci na dłuższy czas.

9. Czerwona papryka
Jedna średnia papryka zawiera tylko 36 kalorii, więc możesz dwie pociąć w paseczki i przekąszać w ciągu dnia. Papryka jest pełna witaminy C i B, oraz ma dużo wapna, magnezu, żelaza i potas.

10. Pestki słonecznika
Kto nie uwielbia skubać słonecznika latem? Super przekąska, mało kalorii (1 duża łyżka to 45 kcal). Słonecznik jest bogatym źródłem witaminy B6 oraz A,E i D. Do tego mają dużo białka, cynku i żelazu.

Napisane przez
More from Kasia

Jak namalować idealną kreskę?

Piękna kreska zrobiona eyelinerem wcale nie jest taka trudna do zrobienia jak...
Czytaj Więcej

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.