Jak pachnie złoto?


Koniec ze słodkimi perfumami. Przynajmniej na razie. Słynni perfumiarze fundują nam kwiatowe kompozycje mocno podkręcone orientalnymi nutami. Wszystko to podają nam w pięknych flakonach w odcieniach złota. Czas poddać się tej gorączce!

perfumy jesien 2014

1. Chloe Love Story – trudno się w nich nie zakochać, zaczynając od pięknego białego pudełka (otwierane wieczkiem, a nie wyciągane jak większość perfum) kończąc na flakonie inspirowanym paryskim mostem. Zapach jest kwiatowy, ale nie znajdziesz w nim słodyczy tylko świeżość. Delikatna, francuska aktorka Clémence Poésy została twarzą kampanii. Nuty: neroli, kwiat pomarańczy i jaśmin z Madagaskaru.

2. Dahlia Divin Givenchy – dzieki nim każda z nas ma stać się współczesną boginią…ale zamiast tego my odkryliśmy w nich coś lepszego: szyprowe nuty. Dahlia ma być jak skomplikowana suknia Haute Couture, ma wiele warstw i nieodkrytych uroków. I to się sprawdza, bo chociaż zapach jest kwiatowy ma w sobie ciężar i jest szorstki. Główna nuta to mirabelki.  Kiedy już zrobi się bardzo słodko do akcji wkracza jaśmin i drzewo sandałowe. Perfumy reklamuje piosenkarka Alicia Keys, oczywiście w zjawiskowej sukni domu mody Givenchy.

3. B Balenciaga – pierwszy zapach Alexandra Wanga dla francuskiego domu mody składa się z delikatnych nut konwalii i drzewa kaszmirowego. Projektant podobno osobiście uczestniczył w tworzeniu zapachu (to raczej rzadkość, dyrektorzy kreatywni zazwyczaj odcinają się od kosmetycznych koncernów, które produkują dla nich perfumy). Efekt? 100% Wanga, czyli mocne drzewne nuty doprawione słodkimi kwiatami.

4.  Burberry My – ten zapach ma być jak słynny płaszcz typu trencz, flagowy produkt domu mody Burberry, ponadczasowy i uniwersalny. Zapach inspirowany jest londyńskim deszczem, a właściwie świeżością, która po nim pozostaje. Brzmi to skomplikowanie, ale w zasadzie kompozycja nut jest prosta: dominują kwiaty, cytrusy i paczuli z delikatnym akcentem pieprzu. Bardziej niż sam zapach fascynuje butelka: ciężka z dużym korkiem. Z bilbordów reklamować go będą dwie angielskie róże: Kate Moss i Cara Delevingne. Ale czy to będzie gwarancja sukcesu?

5. Carven La Parfum – tu nie ma wielkiego zaskoczenia. Piękny, mleczny flakon z zakrętką i materiałową metką, nie proponuje nam nowego trendu, tylko idzie w tym samym kierunku co wszystkie domy mody. W środku kryją się oczywiście kwiatowo-szyprowe nuty, a w kompozycji nie zabrakło mandarynki, hiacynta i jaśminu. Wszystko to razem daje słodko-orientalny zapach, któremu nie mamy nic do zarzucenia. Może jedynie brak oryginalności na którą mógłby pozwolić sobie niszowy francuski dom mody.

6. Euphoria Gold Calvin Klein – jak sama nazwa wskazuje, będzie na bogato. Przepych zapowiada już sam flakon w kolorze ciepłego złota. W środku nieco udoskonalony, kultowy zapach Euphorii. Jeśli poprzednia wersja przypadła wam do gustu, spróbujcie bez wahania opcji cięższej, wieczorowej. Nie zawiedziecie się. Perfumy mają w sobie nuty: tangeryny, kumkwatu i moreli. Dalej odkryjecie paczulę i piżmo.

 

 

Napisane przez
More from Ola

Top 5 miejsc w Londynie

Podróże to zawsze solidna dawka inspiracji. Nawet jeśli nie masz czasu i...
Czytaj Więcej

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.