10 powodów, dla których warto zacząć ćwiczyć jogę

Do tej pory nie ćwiczyłaś jogi, ale coraz częściej słyszysz o jej dobroczynnym wpływie… i zaczyna cię kusić? Przedstawimy ci zatem 10 korzyści płynących z tej właśnie aktywności – potem pozostaje ci już tylko zapisać się na zajęcia!

  1. Dzięki jodze zwiększysz odporność organizmu.

Joga to między innymi rozciąganie i dotlenianie organizmu – oba te czynniki sprawią, że twój system immunologiczny będzie silniejszy. Jeśli do tego zaczniesz się hartować i zdrowo odżywiać, przetrwasz zimę bez infekcji.

  1. Joga redukuje stres.

Kortyzol to tzw. „hormon stresu”, a zajęcia z jogi znacznie go redukują. Dodatkowo pamiętaj, że wiele osób słusznie interpretuje ten rodzaj aktywności z wyciszeniem i skupieniem, dzięki którym łatwo uspokoić skołatane nerwy.

  1. Regularna joga = mniejsza waga.

Dokładnie tak – joga pozwala zrzucić zbędne fałdki! Na zajęciach solidnie popracujesz nad swoim ciałem, a dodatkowo dowiesz się, jak zdrowiej żyć.

  1. Joga sprawi, że twój układ trawienny zacznie lepiej funkcjonować.

Wystarczą zajęcia dwa razy w tygodniu, aby znacznie poprawić przemianę materii i poprawić pracę układu trawiennego. To pewnie dlatego joginki mają takie płaskie brzuchy – nie dokuczają im wzdęcia!

  1. Oczyścisz swój organizm z toksyn.

Ma to silny związek ze wspomnianym przyspieszeniem przemiany materii. Gdy twój organizm zacznie pracować na wyższych obrotach, zacznie także szybciej i energiczniej zwalczać toksyczne produkty przemiany materii i usuwać wolne rodniki.

  1. Ćwiczenia poprawią twój stan zdrowia.

Nie wszyscy mogą ćwiczyć jogę – niewskazana jest ona na przykład u osób z silnymi bólami kręgosłupa nieznanego pochodzenia. Pozostali mogą cieszyć się pozytywnym wpływem tej aktywności na zdrowie – joga łagodzi ból, zmniejsza ciśnienie tętnicze, pozytywnie wpływa na układ krążenia i wzmacnia mięśnie.

  1. Dzięki jodze będziesz elastyczniejsza.

Często nawet nie zdajemy sobie sprawy, jak „sztywne” stają nasze ciała pod wpływem małej ilości ruchu na co dzień. Joga pomoże ci odkryć problemy z elastycznością i szybko je pokonać.

  1. Regularne ćwiczenia poprawią pracę układu oddechowego.

Według wielu specjalistów oddychamy źle – płytko i szybko. Efektem jest słabe dotlenienie organizmu, dlatego warto to zmienić. Na zajęciach z jogi nauczysz się, jak oddychać, a to pozwoli ci poczuć się lepiej i panować nad sobą w stresujących sytuacjach.

  1. Poprawisz krążenie krwi.

To możliwe dzięki obniżeniu tętna, które jest efektem ćwiczenia jogi. Pierwsze efekty twój organizm poczuje już po kilku treningach.

  1. Zaczniesz czuć więź ze swoim ciałem.

To właśnie połączenie duszy i ciała jest dla joginów priorytetem. Będziesz bardziej świadoma, skupiona i spokojna, nauczysz się też łatwiej odczytywać sygnały, jakie wysyła ci twój organizm.

Napisane przez
More from Ola
Top 5 miejsc w Londynie
Podróże to zawsze solidna dawka inspiracji. Nawet jeśli nie masz czasu i...
Czytaj Więcej
Leave a comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.