8 polskich „superfoods” – dlaczego warto je jeść?

Niektóre składniki naszych dań wybieramy przede wszystkim ze względu na smak, inne z uwagi na niezwykłe wartości odżywcze. Te ostatnie śmiało można nazwać „superfoods” i dziś opowiemy ci o ośmiu z nich. Polskie, zdrowe, korzystne dla zdrowia… i urody.

  1. Siemię lniane

W swoim bogatym składzie posiada między innymi cenne kwasy tłuszczowe omega-3, lignany oraz wartościowy błonnik. To właśnie po siemię lniane sięgają osoby, które dłużej chcą czuć się syte, ale to nie jedyna korzyść z jego spożywania. Te małe ziarenka potrafią także skutecznie obniżać cholesterol oraz glukozę, świetnie działają na perystaltykę jelit, dodatkowo poprawiają pracę hormonów. Według niektórych badań, siemię lniane może także obniżyć ryzyko zachorowania na nowotwory.

  1. Kasza jaglana

To prawdziwy skarb w każdej kuchni. Kasza jaglana jest bogata w antyoksydanty, witaminę E (poprawia pamięć), dostarcza organizmowi magnez, wapń, fosfor, potas i żelazo oraz witaminy z grupy B. Dzięki temu pozytywnie wpływa na stan skóry i paznokci, pozwala odkwasić organizm, ułatwia odchudzanie, korzystanie wpływa na kości, a dodatkowo ułatwia usuwanie wolnych rodników. No i jest pyszna!

  1. Kapusta kiszona

Warto sięgać po nią nawet, gdy nie przepadamy za jej smakiem – chociaż raz w tygodniu! Kapusta kiszona świetnie działa bowiem na wzmocnienie organizmu, poprawia odporność (z uwagi na dużą zawartość witaminy C), dotlenia organizm (witaminy z grupy B), a także pozytywnie wpływa na wygląd skóry, paznokci i włosów – to z kolei jest możliwe dzięki zawartości siarki.

  1. Natka pietruszki.

Trudno znaleźć osobę, która nie lubiłaby takiego dodatku do świeżych ziemniaczków czy rosołu. Jednak oprócz tego, że natka pietruszki wzbogaca smak potraw, ma także fantastyczne działanie na pracę naszego organizmu. To prawdziwy „superfood” zawierający wiele witamin (w tym bardzo duże ilości witaminy C), kwas foliowy, mnóstwo makro- i mikroelementów (np. magnez, wapń, potas), a także błonnik, chlorofil czy flawonoidy. Wspiera odporność, dodaje sił oraz zapobiega stanom zapalnych – natka pietruszki ma moc!

  1. Dynia

Działa przeciwzapalnie i zapobiega nowotworom, poprawia wygląd skóry (dzięki licznym witaminom w składzie), zwalcza wirusy i pasożyty (kukurbityna), pomaga w zgubieniu zbędnych kilogramów (cenny błonnik), nawilża organizm, a także wzmacnia układ odpornościowy. Za każdym razem, kiedy jesz dynię, wyświadczasz swojemu organizmowi wielką przysługę!

  1. Jarmuż

Czy wiesz, że jarmuż był doceniany już w czasach starożytnych? W Polsce wciąż je się go niewiele, co jest sporym błędem. Jarmuż bowiem to prawdziwe bogactwo białek, błonnika, wielu witamin oraz soli mineralnych. Dzięki temu dba o nasz organizm, zapobiegając nowotworom, wspierając układ naczyniowy oraz dostarczając mu ogromnych ilości witaminy C.

  1. Żurawina

Żurawina słynna jest przede wszystkim ze swojego pozytywnego działania na układ moczowy – przede wszystkim na pracę pęcherza. Nie wszyscy jednak wiedzą, że potrafi ona także zmniejszać stany zapalne skóry oraz wspierać organizm w walce z wrzodami żołądka. Według wielu osób, żurawina jest także niezastąpiona w okresie jesiennym, gdy brak nam sił.

  1. Buraki

To niepozorne warzywo, podawane zwykle jako dodatek do obiadu, nie tylko pysznie smakuje, ale także świetnie wpływa na nasze zdrowie. Zmniejsza ryzyko wystąpienia nowotworu, obniża ciśnienie krwi, wspiera odporność oraz działa oczyszczająco na organizm. To w 100% wystarczy, aby nazwać go „superfood”!

Napisane przez
More from Kasia
Historia – lakier do paznokci Chanel
Chanel co roku prezentuje najbardziej pożądane kolory do paznokci. Od czasu Particulière 505 to...
Czytaj Więcej
Leave a comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.