Włoski dom mody Gucci podejmuje zdecydowane działania po ostatnich kontrowersyjnych i rasistowskich oskarżeniach.
Gucci wprowadza zmiany. Włoski dom mody ogłosił nowy globalny fundusz programowy i stypendialny o nazwie Gucci Changemakers. Będzie on promował różnorodność i integrację w całej firmie dzięki wieloetapowemu planowi działania.
Zdecydowane działania włoskiego domu mody wynikają z ostatnich oskarżeń na tle rasistowskim. które pojawiły się w internecie po tym, jak w kolekcji na jesień/zima 18-19 pojawiły się golfy z wszytymi czarnymi kominiarkami przypominającymi twarz Afroamerykanina. Czerwona obwódka kominiarki wokół ust do złudzenia przypominała usta.
Program jest podzielony na trzy różne poziomy – Fundusz Gucci Changemakers, program stypendialny oraz inicjatywę wolontariacką dla całej firmy. Wszystkie trzy poziomy mają na celu promowanie różnorodność rasową zarówno w firmie, jak i w całej branży mody.
Ostateczna decyzja o wprowadzeniu nowego programu została podjęta, kiedy Harlem couturier Dapper Dan (współpracuje z włoskim domem mody) spotkał się z dyrektorem generalnym i prezesem Gucci, Marco Bizzarri, aby wyrazić swoje obawy.
„Będziemy inwestować w ważne zasoby, aby ujednolicić i wzmocnić społeczność w Ameryce Północnej, koncentrując się na programach, które wpłyną na młodzież i społeczność afroamerykańską”, napisał Bizzarri w oświadczeniu Gucci.
„Wierzę w obietnicę następnej generacji, a dzięki naszemu funduszowi stypendialnemu stworzymy również więcej możliwości dla utalentowanych młodych ludzi z różnych środowisk, żeby mieli lepszy dostęp do kariery w świecie mody”, dodaje.