Fendi Baguette – powrót pierwszej it-bag

fendi Baguette najmodniejsza torebka 2019

Torebka Fendi Baguette to pierwsza torebka, która została It-bag 22 lata temu. It-bag, czyli najmodniejsza torebka roku, którą chcą mieć wszystkie trendsetterki i zazwyczaj jest wszędzie wyprzedana. Do każdego wydania tworzone są specjalne listy oczekujących. W poprzednim roku była to na pewno Saddle Bag od Dior, wcześniej Gucci Marmont, 2015 Drew od Chloé a 2011 Chanel Boy Bag, a może jeszcze ktoś pamięta jak w 2009 był szał na Alexa bag od Mulberry.
W tym roku moda wraca do korzeni i wraz z całym hypem na lata 90′ matka wszystkich It-bag Fendi Baguette zalicza swój wielki comeback.

Silvia Venturini zaprojektowała Fendi Baguette w 1997. Torebka była wtedy na przekór wszystkiego, co właśnie było modne – torebki były raczej skromne i praktyczne. Baguette bag nie jest za bardzo praktyczna na co dzień. To torebka, w której się zmieszczą klucze, portfel, telefon i szminka, ale z drugiej strony co więcej potrzeba? Sama nazwa Baguette pochodzi po prostu od bagietki, którą Paryżanki noszą pod pachą. Do dziś żywe są nie potwierdzone plotki, że Baguette bag w pierwszym roku sprzedała się 100.000 razy. Kto chciał ją kupić to i tak musiał się wpisać na listę oczekujących. W obecnych czasach It-bag jest o wiele krócej na topie, przez rok maks 2 lata, do momenty, gdy nadchodzi nowa torebka. Fendi Baguette trzymała się na topie jeszcze na początku lat 2000. Szczyt swojej sławy osiągnęła w jednym z odcinków Sex and the City. Pamiętacie, gdy czwórka przyjaciółek poleciała do Los Angeles i Samantha kupiła podróbę torebki z bagażnika, a potem na imprezie w Palyboy mansion rozplątała się awantura i dziewczyny zostały wyrzucone z imprezy? Cały krzyk odbył się właśnie o Fendi Baguette bag. Ten model torebki pojawił się w serialu później jeszcze kilka razy.

Fendi Baguette modna torebka 2019

W tym roku Fendi celebruje powrót Baguette bag w nowej odsłonie. Torebka przez ostatnie 22 lata przeszła liczne metamorfozy. Teraz Baguette jest bardziej nowoczesna, ma podwójny pasek, jeden grubszy jak w Dior Saddle bag. Można ją kupić w trzech różnych rozmiarach – klasycznym, mini i dużym. Cena nowej Baguette niestety przyprawia o zawrót głowy. Klasyczny rozmiar kosztuje 1980 €, duża 2300 €, a mała 1590 €. A to ceny za podstawowe wersje ze skóry. Bardziej zdobione modele kosztują nawet do 5000 €. Ale spokojnie, w sklepach vintage można kupić używaną Baguette z tamtych lat już od 300€ – na przykład w jednym z największych luksusowych vintage sklepów online Vestiaire Collective. Często ze starymi modelami Baguette pokazują się na Instagramie influencerki.

Fendi naturalnie nie zapomniał o Sex and the City. W najnowszym filmiku na Instagramie, promującym nową Baguette bag niemiecka influencerka Caro Daur chce kupić swój wymarzony model torebki, który jest w sklepie wyprzedany i na ulicy widzi Sarah Jessice Parker (Carrie z Sex and the City). Mówi do niej „potrzebuje tą torebkę” na co Parker „to nie jest torebka to jest Baguette”. I oto cała kwintesencja it-bag – nie jest to tylko torebka…

Napisane przez
More from Julia

Ozdobne jeansy – hit sezonu

Jeansy to podstawa naszej codziennej szafy. Mamy swoje ulubione pary, ale nie...
Czytaj Więcej

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.