Torebka Fendi Baguette to pierwsza torebka, która została It-bag 22 lata temu. It-bag, czyli najmodniejsza torebka roku, którą chcą mieć wszystkie trendsetterki i zazwyczaj jest wszędzie wyprzedana. Do każdego wydania tworzone są specjalne listy oczekujących. W poprzednim roku była to zdecydowanie Saddle Bag od Dior, wcześniej Gucci Marmont, 2015 Drew od Chloé a 2011 Chanel Boy Bag. Być może jeszcze ktoś pamięta, jak w 2009 fashionistki oszalały na punkcie Alexa bag od Mulberry.
W tym roku moda wraca do korzeni i wraz z całym hypem na lata 90′ matka wszystkich It-bag Fendi Baguette zalicza swój wielki comeback.
Silvia Venturini zaprojektowała Fendi Baguette w 1997. Torebka ta była zdecydowanie inna niż ówczesne trendy. Zaprzeczała wszystkiemu, co było modne – torebki były raczej skromne i praktyczne. Baguette bag nie jest za bardzo praktyczna i funkcjonalna. Zmieszczą się w niej bowiem zaledwie klucze, portfel, telefon i szminka.ale z drugiej strony -co więcej potrzeba? Sama nazwa Baguette pochodzi po prostu od bagietki, którą Paryżanki noszą pod pachą. Do dziś chodzą plotki, że w pierwszym roku Baguette bag sprzedała się 100.000 razy. Jeśli ktoś chciał ją kupić, wcześniej musiał wpisać się na listę oczekujących. W obecnych czasach It-bag swoją świetność przechodzą zupełnie krócej niż kiedyś. Fendi Baguette była na topie jeszcze na początku lat 2000. Szczyt swojej sławy osiągnęła w jednym z odcinków Sex and the City. Pamiętacie, gdy czwórka przyjaciółek poleciała do Los Angeles i Samantha kupiła podróbę torebki z bagażnika, a potem na imprezie w Playyboy Mansion rozplątała się awantura i dziewczyny zostały wyrzucone z imprezy? Cały krzyk odbył się właśnie o Fendi Baguette bag. Ten model torebki pojawił się w serialu później jeszcze kilka razy.
W tym roku Fendi celebruje powrót Baguette bag w nowej odsłonie. Torebka przez ostatnie 22 lata przeszła liczne metamorfozy. Teraz Baguette jest bardziej nowoczesna, ma podwójny pasek, jeden grubszy, jak w Dior Saddle bag. Można ją kupić w trzech różnych rozmiarach – klasycznym, mini i maxi. Cena nowej Baguette niestety przyprawia o zawrót głowy. Klasyczny rozmiar kosztuje 1980 €, duża 2300 €, a mała 1590 €. Są to jednak ceny za podstawowe wersje ze skóry. Bardziej zdobione modele kosztują nawet do 5000 €. Ale spokojnie, w sklepach vintage można kupić używaną klasyczną Baguette już od 300€ – na przykład w jednym z największych luksusowych vintage sklepów online Vestiaire Collective. Często ze starymi modelami Baguette pokazują się na Instagramie influencerki.
Fendi naturalnie nie zapomniał o Sex and the City. W najnowszym filmiku na Instagramie, promującym nową Baguette bag niemiecka influencerka Caro Daur chce kupić swój wymarzony model torebki, który jest w sklepie wyprzedany i na ulicy widzi Sarah Jessice Parker (Carrie z Sex and the City). Mówi do niej „potrzebuje tę torebkę”, na co Parker „To nie jest torebka. To jest Baguette”. I oto cała kwintesencja it-bag – to nie jest tylko torebka…