Fendi Baguette – powrót pierwszej it-bag


Torebka Fendi Baguette to pierwsza torebka, która została It-bag 22 lata temu. It-bag, czyli najmodniejsza torebka roku, którą chcą mieć wszystkie trendsetterki i zazwyczaj jest wszędzie wyprzedana. Do każdego wydania tworzone są specjalne listy oczekujących. W poprzednim roku była to zdecydowanie Saddle Bag od Dior, wcześniej Gucci Marmont, 2015 Drew od Chloé a 2011 Chanel Boy Bag. Być może jeszcze ktoś pamięta, jak w 2009 fashionistki oszalały na punkcie Alexa bag od Mulberry.
W tym roku moda wraca do korzeni i wraz z całym hypem na lata 90′ matka wszystkich It-bag Fendi Baguette zalicza swój wielki comeback.

Silvia Venturini zaprojektowała Fendi Baguette w 1997. Torebka ta była zdecydowanie inna niż ówczesne trendy. Zaprzeczała wszystkiemu, co było modne – torebki były raczej skromne i praktyczne. Baguette bag nie jest za bardzo praktyczna i funkcjonalna. Zmieszczą się w niej bowiem zaledwie klucze, portfel, telefon i szminka.ale z drugiej strony -co więcej potrzeba? Sama nazwa Baguette pochodzi po prostu od bagietki, którą Paryżanki noszą pod pachą. Do dziś chodzą plotki, że w pierwszym roku Baguette bag sprzedała się 100.000 razy. Jeśli ktoś chciał ją kupić, wcześniej musiał wpisać się na listę oczekujących. W obecnych czasach It-bag swoją świetność przechodzą zupełnie krócej niż kiedyś. Fendi Baguette była na topie jeszcze na początku lat 2000. Szczyt swojej sławy osiągnęła w jednym z odcinków Sex and the City. Pamiętacie, gdy czwórka przyjaciółek poleciała do Los Angeles i Samantha kupiła podróbę torebki z bagażnika, a potem na imprezie w Playyboy Mansion rozplątała się awantura i dziewczyny zostały wyrzucone z imprezy? Cały krzyk odbył się właśnie o Fendi Baguette bag. Ten model torebki pojawił się w serialu później jeszcze kilka razy.

W tym roku Fendi celebruje powrót Baguette bag w nowej odsłonie. Torebka przez ostatnie 22 lata przeszła liczne metamorfozy. Teraz Baguette jest bardziej nowoczesna, ma podwójny pasek, jeden grubszy, jak w Dior Saddle bag. Można ją kupić w trzech różnych rozmiarach – klasycznym, mini i maxi. Cena nowej Baguette niestety przyprawia o zawrót głowy. Klasyczny rozmiar kosztuje 1980 €, duża 2300 €, a mała 1590 €. Są to jednak ceny za podstawowe wersje ze skóry. Bardziej zdobione modele kosztują nawet do 5000 €. Ale spokojnie, w sklepach vintage można kupić używaną klasyczną Baguette już od 300€ – na przykład w jednym z największych luksusowych vintage sklepów online Vestiaire Collective. Często ze starymi modelami Baguette pokazują się na Instagramie influencerki.

Fendi naturalnie nie zapomniał o Sex and the City. W najnowszym filmiku na Instagramie, promującym nową Baguette bag niemiecka influencerka Caro Daur chce kupić swój wymarzony model torebki, który jest w sklepie wyprzedany i na ulicy widzi Sarah Jessice Parker (Carrie z Sex and the City). Mówi do niej „potrzebuje tę torebkę”, na co Parker „To nie jest torebka. To jest Baguette”. I oto cała kwintesencja it-bag – to nie jest tylko torebka…

 

Napisane przez
More from Julia

Jak się ubierać stylowo do biura?

W wielu biurach obowiązuje elegancki dresscode. Jak się ubrać, żeby wyglądać szykownie ale nie...
Czytaj Więcej

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.