Zimny prysznic – korzyści

zimny prysznic dobry dla zdrowia

Nie ma nic przyjemniejszego niż gorący prysznic. Ale nic zdrowszego… niż zimny! Dowiedz się, jakie korzyści uzyskasz, jeśli zaczniesz go stosować, i zacznij już dzisiaj.

  1. Zimny prysznic pobudza krążenie krwi.

Pod wpływem zimnej temperatury krew zaczyna szybciej krążyć w naszych żyłach, co wiąże się z trzema korzyściami. Pierwsza: łatwiej rozprowadza się tlen. Druga: organizm szybciej pozbywa się toksyn. Trzecia: dzięki szybszemu krążeniu zmniejsza się ryzyko wystąpienia żylaków.

  1. Kiedy bierzesz zimny prysznic, hartujesz swój organizm.

W reakcji na zimno układ odpornościowy natychmiast „startuje” do boju. Dlatego właśnie wystawianie ciała na chłodną temperaturę (w tym zimne kąpiele) jest jednym z ważniejszych elementów hartowania.

  1. Zimna woda natychmiast rozbudza.

Wstajesz rano i nie możesz „dojść do siebie”? Zapewniamy, że najmocniejsza kawa nie obudzi cię tak, jak zimny prysznic. Wystarczy 20 sekund, by poczuć niesamowite orzeźwienie i energię do zmagania się z codziennymi obowiązkami!

  1. Zimny prysznic to mniej potu.

Mało osób ma świadomość, że zimny prysznic pozytywnie wpływa na pracę gruczołów łojowych. Krótko mówiąc, zimna woda to mniej potu.

  1. Trochę chłodu fantastycznie wpływa na włosy. Pod kilkoma aspektami!

Kiedy włosy polewane są zimną wodą, zamykają się ich łuski, dzięki czemu stają one lśniące i gładkie. To jednak nie wszystko. Zimny prysznic pomaga także zwalczyć łupież i zapobiega wypadaniu włosów.

  1. Codzienny zimny prysznic = mniejsze dolegliwości po treningach.

Na ten temat przeprowadzono już nawet kilka badań. I udowodniono, że u osób kończących trening zimnym prysznicem wytwarza się mniej kwasu mlekowego, co skutkuje zmniejszeniem dolegliwości związanych z „zakwasami”.

  1. Chłodna woda korzystnie działa na skórę.

Choć ciepły prysznic jest przyjemny, powoduje wysuszenie skóry – zwłaszcza połączeniu ze środkami myjącymi. Z kolei dzięki zimnej wodzie pory skóry zamykają się, co zapobiega nadmiernego wysuszaniu naskórka.

Jak brać zimny prysznic?

Aby korzystać z zalet chłodnych pryszniców, nie musisz odkręcać kurka z zimną wodą od razu po wejściu pod prysznic. O wiele bardziej komfortowo i bezpiecznie jest rozpoczęcie kąpieli od ciepłej wody i stopniowe zmniejszanie jej temperatury. To początkowo może wydawać się trudne, ale zapewniamy – szybko się przyzwyczaisz!

Napisane przez
More from Kasia

Mocne różowe matowe usta

Niby wiosna, ale na dworze szaro, buro i deszczowo. Najlepszy wow make-up na...
Czytaj Więcej

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.