Odrobina luksusu – zapachowe świeczki

Odrobina luksusu - zapachowe świeczki

Oto przykład jak drobny element może odmienić całe wnętrze: wystarczy postawić zapaloną świeczkę na stoliku kawowym i od razu robi się przytulniej. Ten mały prawdziwy multi-talent diametralnie może odmienić atmosferę w pokoju – dodać ciepłego światła i romantycznego nastroju. W sklepach znajdziesz mnóstwo różnych wariantów od kolorowych po zapachowe, również te wzbogacone nutami prawdziwych perfum.  Na świecie rozwinął się też swego rodzaju snobizm na designerskie świeczki, a niszowe marki zyskały nawet status kultowych.

Do najpopularniejszych świeczek z górnej półki należą właśnie egzemplarze francuskiej marki Diptyque. Cena sztuki to ok. 200 zł. Historia firmy zaczyna się w Paryżu w latach 60., a założyli ją trzej mężczyźni: artysta, dekorator wnętrz i teatralny scenograf. W trójkę założyli sklep z wnętrzarskimi gadżetami, wkrótce stworzyli pierwsze perfumy, inspirowane przepisem na potpourri z  XVI w. Kiedy okazały się sukcesem do zapachów dołączyły wody, mydełka i właśnie świeczki. Kiedy w 2005 roku firmę wykupił zagraniczny inwestor z niszowej marki Diptyque stworzył imperium. Zapachowe świeczki z logiem francuskiej marki mają w swojej ofercie wszystkie ważne domy towarowe na świecie.

Dlaczego francuski pomysł stał się hitem? Przeważyła jakość. Świeczki pachną szlachetnymi perfumami, mają bardzo oryginalne nuty zapachowe,  praktycznie nie można znaleźć ich tańszych odpowiedników. Marka się nie reklamuje, ale całkiem dobrze radzi sobie dzięki słynnym ambasadorom: Karl Lagerfeld uwielbia zapach Pomander, projektant Manolo Blahnik – kocha Tubereuse, a aktorka Catherine Denevue trzyma w domu L’Ombre Dans L’Eau. Coraz więcej firm wprowadza na rynek luksusowe świeczki, czasami są to bardzo oryginalne produkty, czasem dzieło koncernów. Zobacz nasz przegląd najciekawszych luksusowych świeczek, w końcu mogą się okazać idealnym materiałem na ciekawy prezent dla bliskiej osoby.

siwecyki

 

1. Diptyque: najbardziej popularne zapachowe świeczki luksusowe. Po zużyciu można przerobić szklane opakowanie na mały wazonik lub trzymać w nim pędzle do makijażu albo przybory do pisania.

2. Byredo Parfums – piękne czarne opakowania, koszt jednej świeczki to ok. 250 zł. Firma pochodzi ze Szwecji, ale ich produkty są robione ręcznie we Francji z czarnego wosku. Jeden z ciekawszych egzemplarzy: Bibliotheque (zapach książek) i Apocalyptic (zapach drewna i ognia).

3. Yankee Candle – amerykańska, popularna marka, która produkuje świeczki w charakterystycznie zamykanych słoikach. Zapachy są bardzo oryginalne: od świeżych ręczników po słodkie muffinki. Dość intensywny zapach, nie aż tak szlachetny jak perfumowane świeczki. Ceny atrakcyjne, od 30 zł za mała wersję.

4.  The Laboratory Perfumes Gorse Candle: bardzo oryginalne opakowania zupełnie jak z laboratorium, cena to ok. 150 zł. Londyńska marka do produkcji zapachów używa wyłącznie naturalnych olejków.

5. Jo Malone: brytyjska firma specjalizująca się w perfumach i świeczkach, a popularność zdobyła w latach 90. na właśnie wyspach. Wykupiona przez koncert Estee Lauder jest światowym gigantem na rynku. Marka znana z łączenia ze sobą nietypowych zapachów, założyła ją florystka Jo, która już jako dziecko kochała robić zapachy z płatków kwiatów.

6. Cire Trudon: produkują świeczki od 1643 roku, jest to najstarsza taka firma na świecie. Nadal wykorzystują oryginalne receptury. Stawiają na najwyższą jakość. Świeczki kosztują ok. 300 zł. Z ciekawostek: Trudon produkował i był oficjalnym dostawcą świec dla Wersalu.

Napisane przez
More from Ola
Koronki – trend na wiosnę 2015
Delikatne czy grubo plecione? Białe a może jednak czarne? Koronka koronce nierówna,...
Czytaj Więcej
Leave a comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.