Oto przykÅ‚ad jak drobny element może odmienić caÅ‚e wnÄ™trze: wystarczy postawić zapalonÄ… Å›wieczkę na stoliku kawowym i od razu robi siÄ™ przytulniej. Ten maÅ‚y prawdziwy multi-talent diametralnie może odmienić atmosferÄ™ w pokoju – dodać ciepÅ‚ego Å›wiatÅ‚a i romantycznego nastroju. W sklepach znajdziesz mnóstwo różnych wariantów od kolorowych po zapachowe, również te wzbogacone nutami prawdziwych perfum.  Na Å›wiecie rozwinÄ…Å‚ siÄ™ też swego rodzaju snobizm na designerskie świeczki, a niszowe marki zyskaÅ‚y nawet status kultowych.
Do najpopularniejszych świeczek z górnej półki należą właśnie egzemplarze francuskiej marki Diptyque. Cena sztuki to ok. 200 zł. Historia firmy zaczyna się w Paryżu w latach 60., a założyli ją trzej mężczyźni: artysta, dekorator wnętrz i teatralny scenograf. W trójkę założyli sklep z wnętrzarskimi gadżetami, wkrótce stworzyli pierwsze perfumy, inspirowane przepisem na potpourri z XVI w. Kiedy okazały się sukcesem do zapachów dołączyły wody, mydełka i właśnie świeczki. Kiedy w 2005 roku firmę wykupił zagraniczny inwestor z niszowej marki Diptyque stworzył imperium. Zapachowe świeczki z logiem francuskiej marki mają w swojej ofercie wszystkie ważne domy towarowe na świecie.
Dlaczego francuski pomysÅ‚ staÅ‚ siÄ™ hitem? PrzeważyÅ‚a jakość. Åšwieczki pachnÄ… szlachetnymi perfumami, majÄ… bardzo oryginalne nuty zapachowe,  praktycznie nie można znaleźć ich taÅ„szych odpowiedników. Marka siÄ™ nie reklamuje, ale caÅ‚kiem dobrze radzi sobie dziÄ™ki sÅ‚ynnym ambasadorom: Karl Lagerfeld uwielbia zapach Pomander, projektant Manolo Blahnik – kocha Tubereuse, a aktorka Catherine Denevue trzyma w domu L’Ombre Dans L’Eau. Coraz wiÄ™cej firm wprowadza na rynek luksusowe Å›wieczki, czasami sÄ… to bardzo oryginalne produkty, czasem dzieÅ‚o koncernów. Zobacz nasz przeglÄ…d najciekawszych luksusowych Å›wieczek, w koÅ„cu mogÄ… siÄ™ okazać idealnym materiaÅ‚em na ciekawy prezent dla bliskiej osoby.
1. Diptyque: najbardziej popularne zapachowe świeczki luksusowe. Po zużyciu można przerobić szklane opakowanie na mały wazonik lub trzymać w nim pędzle do makijażu albo przybory do pisania.
2. Byredo Parfums – piÄ™kne czarne opakowania, koszt jednej Å›wieczki to ok. 250 zÅ‚. Firma pochodzi ze Szwecji, ale ich produkty sÄ… robione rÄ™cznie we Francji z czarnego wosku. Jeden z ciekawszych egzemplarzy: Bibliotheque (zapach książek) i Apocalyptic (zapach drewna i ognia).
3. Yankee Candle – amerykaÅ„ska, popularna marka, która produkuje Å›wieczki w charakterystycznie zamykanych sÅ‚oikach. Zapachy sÄ… bardzo oryginalne: od Å›wieżych rÄ™czników po sÅ‚odkie muffinki. Dość intensywny zapach, nie aż tak szlachetny jak perfumowane Å›wieczki. Ceny atrakcyjne, od 30 zÅ‚ za maÅ‚a wersjÄ™.
4. The Laboratory Perfumes Gorse Candle: bardzo oryginalne opakowania zupełnie jak z laboratorium, cena to ok. 150 zł. Londyńska marka do produkcji zapachów używa wyłącznie naturalnych olejków.
5. Jo Malone: brytyjska firma specjalizująca się w perfumach i świeczkach, a popularność zdobyła w latach 90. na właśnie wyspach. Wykupiona przez koncert Estee Lauder jest światowym gigantem na rynku. Marka znana z łączenia ze sobą nietypowych zapachów, założyła ją florystka Jo, która już jako dziecko kochała robić zapachy z płatków kwiatów.
6. Cire Trudon: produkują świeczki od 1643 roku, jest to najstarsza taka firma na świecie. Nadal wykorzystują oryginalne receptury. Stawiają na najwyższą jakość. Świeczki kosztują ok. 300 zł. Z ciekawostek: Trudon produkował i był oficjalnym dostawcą świec dla Wersalu.