Vans i kolektyw artystyczny Brain Dead łączą siły – tworzą wspólną kolekcję na cześć ducha subkultury.
Już tego lata Vault by Vans łączy siły z Brain Dead – kreatywną grupą artystów, muzyków i projektantów z całego świata – by wspólnie zaprojektować dziewięcio elementową kolekcję kapsułową zainspirowaną duchem subkultury. Kolekcja to unikalne połączenie klasycznego obuwia Vans w bladych odcieniach różu, zieleni i żółci z spersonalizowanymi hieroglifami.
Brain Dead – założony przez Kyle’a Ng i Eda Davisa szybko wskoczył na wyższy poziom mody ulicznej. Jak sami o sobie mówią: „nie są ani jedną osobą, ani jednym konkretnym pomysłem – wypełniają przestrzeń między ludźmi”. Mentalność tą wyraźnie widać w kolekcji, która na klasycznych Vansach uwydatnia niepokorną estetykę nawiązującą do post-punkowych symboli, undergroundowych komiksów, czy subkultur deskorolkowych.
Kolekcja Vault by Vans x Brain Dead łączy w sobie trzy kultowe modele Vans w wersji premium – zielone Old Skool LX, różowe Era LX i żółte klasyczne Slip-On.
Wszystkie modele zyskały jaskrawe kolory i wyraziste grafiki, jak również charakterystyczne dla Brain Dead’s pseudo-kiczowate i często satyryczne piktogramy – nadrukowane w kontrastowej czerni na obuwiu oraz wkładkach wewnętrznych. Wyraźne mikro-grafiki napędzają wizualny aspekt kolekcji, będąc inspiracją z post-punkowego świata.
Kolekcja odzieży z serii Vault by Vans x Brain Dead to tkane koszule z krótkim rękawem dostępne w dwóch wariantach kolorystycznych – różowym i zielonym, nawiązujące do czarnych grafik na obuwiu, a także dwa bawełniane T-shirty ozdobione logotypem Brain Dead. Kolekcję dopełnia minimalistyczna czapka w czarnym kolorze oraz płócienna torba na ramię.
Światowa premiera kolekcji Vault by Vans x Brain Dead nastąpiła 24 czerwca i w większości będzie dostępna w warszawskim Veteran Store.