Szwedzki gigant odzieżowy H&M po raz kolejny pokaże swoją kolekcję Studio podczas paryskiego tygodnia mody. Pokaz zaplanowany jest na 28 lutego i odbędzie się Musée des Arts Décoratifs przy Rue de Rivoli. Jeszcze przed premierą marka postanowiła uchylić rąbka tajemnicy i opublikować lookbook wiosennej kolekcji.
Główną inspiracją dla tego sezonu jest głównie japoński minimalizm, uwielbiany ostatnio przez projektantów. Proste sylwetki, czyste linie i graficzne nadruki królują na płaszczach, sukienkach do ziemi i doskonale skrojonych marynarkach. Spodnie zyskują objętości dzięki mocno rozszerzanym nogawkom, płaszcz ozdobiony jest kontrastową stębnówką, a rękawy sukienki układają się niczym wachlarz dzięki drobnym plisom. Na uwagę zasługują też świetne dzianiny. Kolorystyka ubrań i dodatków jest również oszczędna – biel i czerń wzbogacone są o kontrastujące akcenty kolorystyczne, między innymi karminową czerwień i soczystą zieleń.
Miejsce, w którym odbędzie się pokaz kolekcji, będzie również miejscem otwarcia wystawy o Japonii, sponsorowanej przez szwedzki brand.
Jak podkreśla Pernilla Wohlfahrt, szefowa działu projektowania H&M, „Musée des Arts Décoratifs jest kultowym miejscem. Cieszymy się, że mamy okazję pokazać H&M Studio w miejscu, które później będzie gościć ważną wystawę o sztuce Japonii, która miała wielki wpływ na naszą kolekcję S/S 2018”.
Ubrania z wiosenno-letniej kolekcji H&M Studio dzięki formule see now, buy now, będzie można nabyć bezpośrednio po pokazie, będą one również dostępne od 1 marca w wybranych sklepach na całym świecie