Co jeść żeby mieć piękne włosy?

Avokado i kokos na zdrowe włosy

Piękne, długie, lśniące włosy to marzenie prawie każdej kobiety. Ale po letnim sezonie nasze włosy są szorstkie i wysuszone od słońca. Z kolei za dużo produktów do pielęgnacji ma często efekt odwrotny od zamierzonego. Dużo się czyta co trzeba jeść dla ładnej skóry, rzadziej o włosach – dlatego wybraliśmy produkty, które powinnaś dodać do swojej diety, a twoje włosy zregenerują się od środka!

Awokado
Awokado jest pełne biotyny, która jest witaminą piękności dla grubych błyszczących włosów. Warto więc co najmniej raz w tygodniu dodać awokado do jadłospisu. Biotynę także znajdziemy w płatkach owsianych, pieczarkach i orzechach ziemnych, jednak nie aż w takiej ilości jak w awokado.

Zielone warzywa
Szpinak, jarmuż i kapusta są pełne witaminy C i żelaza. Witamina C wspomaga przyswojenie żelaza, a żelazo jest odpowiedzialne za transport tlenu w krwi, czyli za zaopatrzenie energii komórek. Niedobór żelaza jest często powodem wypadania i złej struktury włosów.

Woda kokosowa
Modelki kochają ten napój, a w USA jest uznany jako napój piękna. Ten mało kaloryczny napój jest pełny minerałów i witamin. Regeneracyjny efekt wody kokosowej ma pozytywny wpływ na kondycje skóry i włosów.

Jajka
Włosy zbudowane są z keratyny, która składa się z białek. Dieta wzbogacona o białka jest więc ważna dla struktury włosów. Jeżeli spożywamy wystarczająco dużo białka nasze włosy na pewno będą mocniejsze.

Mięso
Przede wszystkim wołowina jest dobrym dostawcą witaminy B. A witamina B3, B5 i B6 są ważne dla zdrowych włosów, bo regulują procesy metaboliczne korzenia włosów i zachowują skórę głowy zdrową.

Rośliny strączkowe
Cynk jest bardzo ważnym mikroelementem który jest potrzebny przy tworzeniu kolagenu i keratyny, i za tym do wzrostu włosów. Własnie w roślinach strączkowych jak soczewica, ciecierzyca albo i pestki z dyni jest dużo cynku.

Napisane przez
More from Kasia

Czy na pewno wiesz jak dbać o włosy?

Pierwszy krok do pięknych włosów to zadbana skóra głowy. Przez lata nawilżamy...
Czytaj Więcej

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *